ALLMÄNNA VILLKOR
1. Hampans / våra produkters juridiska status
1.1 EU-godkänd hampa i sig är laglig då den är undantagen narkotikadefinition. 1.2 Gällande märkning och klassificering av vår hampa följer vi direktiv från Miljösamverkan Skaraborg, vår tillsynsmyndighet för livsmedel och kosttillskott. 1.3 Trots att vår hampa / våra produkter är godkända att säljas som livsmedel, kosttillskott eller kosmetika finns i dagsläget juridiska gråzoner gällande hur hampa får hanteras och/eller användas.2. Strikt personligt ansvar
2.1 På grund av ovan nämnda juridiska gråzoner kan vi inte garantera att den som köper, innehar och/eller använder våra produkter inte skulle bli misstänkt och/eller fälld för narkotikabrott. 2.2 Den som intar hampa/våra produkter (t.ex. äter eller inhalerar växtens ämnen) kommer med stor sannolikhet lämna positiva drogtester. Ett positivt drogtest kan leda till brottsmisstanke, brott mot anställningsavtal och en rad andra konsekvenser. 2.3 På grund av informationen ovan gäller strikt personligt ansvar för den som handlar, innehar eller använder produkter ur vårt sortiment. Det är alltså ditt ansvar att vara medveten om vad som gäller och själv se till att du inte begår brott eller på annat sätt riskerar få oönskade konsekvenser om/när du använder våra produkter. 2.4 Vi uppmanar alla att läsa vår information om laglighet, drogtester och rättigheter innan de köper eller använder våra produkter. Även om informationen vi förmedlar inte ska ses om juridisk rådgivning kan den fungera som en överblick och start till dig egen efterforskning då vi bland annat länkar till domslut.KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR
1. Allmänna köpevillkor
Nordic Med Can AB tillämpar konsumentköplagen och även distansavtalslagen vid köp via vår hemsida, e-post eller telefon. För att genomföra en beställning måste du vara 18 år och myndig.2. Beställning
Beställning av våra produkter kan göras via vår hemsida www.nordicmedcan.se eller alternativt genom att skicka e-post till order@nordicmedcan.se eller via telefon. Alla beställningar anses bindande. Nordic Med Can AB förbehåller sig rätten att neka kund köp.3. Ändra, avbeställa, eller saknad av beställd produkt
Om du vill ändra eller avbeställa din order gör du det genom att kontakta oss så snart som möjligt via telefon 070-3319962 eller via e-post kontakt@nordicmedcan.se. Din order skickas normalt sett inom 1 arbetsdag. Om ordern redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra ändringar, den skickas då som den var beställd. Avbeställning på redan skickad order debiteras 190kr inklusive moms som är avgift för administration, hantering, material samt fraktkostnader. Om vi har missat att lägga med någon av de produkter du har beställt måste du kontakta oss inom 48 timmar efter att du hämtat ut ditt paket. Om du kontaktar oss senare än 48 timmar från uthämtning har vi rätt att neka dig neka dig komplettering av din order.4. Ångerrätt
Ångerrätt gäller endast på:-
- Ordinarie produkter och priser (ej på rea produkter).
- Oöppnade produkter som fortfarande är i nyskick.
-
- Rea produkter
- Produkter med nedsatt pris
- Utgående produkter
- Öppnade produkter
4.1 Villkor för ångerrätt.
-
- Varor som lämnat Nordic Med Can betalas hela beloppet minus 190kr ink moms som är avgift för administration, hantering, material samt fraktkostnader.
- Beställningar som ångras utan att dem hunnit lämna Nordic Med Can återbetalas hela beloppet.
5. Priser
6. Betalning - Faktura, kort & Swish
All betalning i vår webbutik sker i samarbete med Billmate. För frågor angående din faktura, kontakta dem direkt.Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Korttransaktionerna hostas hos Certitrade som är PCI-DSS Level 1 certifierad. Alla transaktioner är uppsatt med 3D-Secure, Verified by Visa och MasterCard Secure Code.
7. Leveranstid och leveranssätt
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. Inom Sverige skickas varor spårbart med Schenker. Ditt paket skickas till närmaste Schenker ombud. Ett sms skickas ut från Schenker så fort ditt paket är framme hos ombudet. Legitimation krävs för att hämta ut paketet. Kontakta oss om din order inte kommit inom en vecka.
8. Reklamation och felleverans
Nordic Med Can AB tillämpar konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut ett paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Obs! Innan du returnerar defekt eller fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.
9. Outlösta paket
Vid utebliven uthämtning av försändelse debiteras kunden för tur och returfrakt samt en expeditionsavgift. Den totala summan som debiteras är 190 kr inkl. moms. Försändelser ligger normalt 14 dagar på uthämtningsstället innan det returneras till oss.
10. Säkerhet
Vi lämna inte ut några personuppgifter eller e-postadresser utan medgivande från personen ifråga.
11. Reservation
Nordic Med Can AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll på webbsidan och prislistan.
12. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används.
När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.